Ernst Citat!

Kikat på Sommar med Ernst ikväll...vet inte om jag gillar lr ogillar den mannen. Men det är något "behagligt" över hans program ändå. Kan inte sätta ord på det...inte som Ernst.

Citat:

"Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting".

"Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?"

"Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst"

"Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen"

"Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den"

"Vitt är bara vitt så länge man själv bestämmer att det är vitt"

"Jag hoppas det uppstår en viss förvirring, det vore skönt"

"Man kanske borde tälja på en pinne då och då för att må lite bättre"
"Är man avslappnad nog för att sitta och titta på en nyckelpiga en stund slipper man äta magmedicin till hösten".

"Det blir som ett vattenfall av ek..."

"Ju äldre jag har blivit, ju mer intresserad blir jag av själva papperet runt presenten"

"Kombinationen av blommande körsbärsträd och blått hav gör mig lycklig ända in i märgpipan"

"Det spelar ingen roll hur mycket elektriskt ljus man tänder, så har den lilla öppna lågan en synnerligen märkvärdig kraft"

" Mat är inte något nödvändigt ont för mig. Det är en absolut möjlighet, kopplad till lust och glädje"

"Det finns en melankoli och ett vemod på landet som är både vila och skönhet för mig. Jag behöver stan bara för att få komma hem till landet"

" Hela femtiotalet är för mig nåt slags virrvarr"

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: marie

mmm samma här... han använder orden så fint... så jag kan inte låta bli att gilla honom :)

2011-07-30 @ 22:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0