Viktigt och riktigt!

Med barn nummer ett gör man allt enligt boken lr enligt vad man hört någon rekommendera. Med barn nummer två är allt inte så viktigt och riktigt. Då gör man lite som man själv vill och känner. Dock kan jag ibland ha lite dåligt samvete inför Nova när allt inte görs "perfekt". Ligger så mycket fokus på första barnet som nr två aldrig får uppleva. De är naturligtvis inte så illa att jag tror hon tar skada av det men det är som sagt dom små sakerna som i slutändan har betydelse. Det ska man inte glömma. Något jag lyckas bättre med denna gång är att njuta mer av själva bebis tiden. Alla som predikade om hur fort tiden går och hur fort dom blir stor hade faktiskt rätt. Så det försöker jag tänka på nu. Fånga ögonblicket ;-) när jag inte stressar hit och dit. Borde inte behöva stressa...jag har ju all tid i världen egentligen. Gäller bara att fördela den rätt.

Systrarna Sammalisto ♥




Så här lika varandra var INTE jag och mina systrar när vi var små...vi är inte så lika nu heller :-) lr?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0