Att vara eller inte vara? Det är frågan!

Bloggandets vara eller icke vara?....Hm jag blir väldigt kluven när jag tänker på det. Varför bloggar jag egentligen? Svar: Jag vet faktiskt inte. Tror inte att det är så enkelt att man bara vill ha uppmärksamhet. Inte i mitt fall iaf. Många ggr glömmer jag att det faktiskt finns folk som läser. Inser det när jag träffar någon som nickar instämmande på det jag berättar...som att dom redan vet vad jag gjort. Just då vill jag lägga ner alltihopa :-) Men just nu tycker jag att det är skoj. Tar faktiskt inte så mycket tid heller när man väl kommit in i det. Något att se tillbaka på om några år, ibland med sorg ibland med saknad och oftast med glädje. Redan nu kan jag blicka bakåt och hitta massor av saker som fallit i glömska. Har inget vidare minne så där jag. Tyvärr. Så länge det gör mig glad och fyller någon slags funktion i mitt liv så fortsätter jag. Att oroa sig för vad andra tycker och tänker är bortkastad tid. Tycker själv att det är roligt att läsa andras bloggar, framförallt vänner och bekantas. Se vad dom shoppat och vart dom varit, deras tankar. Men kanske det uppfattas som skryt av många...bloggandet. Vi människor är ju inte så bra på att vara glada för varandras skull. Inte genuint glada. Oftast sticker avundsjukan ut hakan. Vi gottar oss och skvallrar om andras olycka sällan om dess lycka. Kanske jag gör fel...som bloggar...hänger ut min omgivning lr? jag vet helt enkelt inte. Brukar lägga fram för och nackdelar. Slutar alltid med att jag gör ett litet inlägg tillslut. Ibland ska man kanske bara låta saker vara som det är...inte lägga ner för mycket tankar och funderingar på det. Huvudsaken det gör just DIG glad. / Marie



Kommentarer
Postat av: Anki

Fantastiskt skrivet Marie!

Du har satt ord på det jag känner om bloggandet också!

2011-08-15 @ 20:51:25
URL: http://frokenlovisa.blogspot.com
Postat av: sara

Jag tycker din blogg är jätte bra!! :)

2011-08-19 @ 19:30:08
Postat av: MarieTo

Tusen tack!

2011-08-19 @ 19:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0