BVC!

Första besöket för Nova på BVC avklarat. Efter 8 dagar väger hon nu 3310 g vilket betyder att hon snart är uppe i sin födelsevikt igen. Längd 51 cm. Huvudomfång 35,5 cm.

Kikade in till vår barnmorska Helena också när vi ändå var där i krokarna. Hon hade trott på en till tjej :-) tydligen kan flickor ha lite snabbare hjärtslag. Vet inte om det stämmer jämt men ibland kanske...
Själv trodde jag nog på en lillasyster till Ella nästan hela tiden, bara en känsla jag hade. Fast Nova var så otroligt livlig i magen från att man kunde känna något, Ella var mycket lugnare. Sen tyckte jag att min mage var något lägre. Går nog inte att lista ut i förväg ändå utan ul. Hur som helst så spelar det ingen roll i slutändan för att lika glad och tacksam är man ändå över det lilla livet man fått till låns ett tag... Jag kan sitta och titta på Nova hur länge som helst. Tycker det är ett ännu större mirakel denna gång, att något så perfekt kan växa fram i ens mage...så känner nog alla mammor (hoppas jag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0