Tidig morgon!

Ella vaknade 06.00 idag. Försökte blunda lite hårdare, slå dövörat till och dra täcket långt över huvudet men det funkade inte. Steg upp 06.30. Älsklingen var redan borta...jobbar fm denna vecka. Kikade ut...tråkigt väder. Kom på att vagnen ligger i bilen som nu är parkerad någonstans inne på Sandviksområdet :-(  Aja då har jag en anledning till att inte gå utanför dörren innan San kommer hem. Träningsverk i benen av alla benböj jag gjorde. Otränad till tusen...får ju ALLTID träningsverk gah.

Vi har fått ännu en hyreshöjning på ca 260 kr. Känns som att det inte finns något stopp. Det höjs och höjs för varje år. Och ingen rust får man av Allokton heller. Skulle vilja tapetsera om här hemma men vi har så högt i tak, går ända nerifrån köket och upp till övervåningen. Ingen lätt match att tapetsera det. Måste man hyra in proffs. Skulle kosta på tok för mycket...inga pengar vi vill lägga ner på en hyreslägenhet. Tråkigt. Vi får dras med denna 90-tals tapet. Skulle ju vara sååå mycket färg då. Olika grälliga färger i varje rum typ. Usch! Har tapetserat om två rum här hemma iaf där det tidigare var knall blått och det får räcka.

Mobiltelefon nr två har också pajjat. Samsung U600 som redan vart på lagning en gång. Somnade bara in helt plötsligt och går inte att väcka trots fulladdat batteri. Sååå då har jag plockat fram ytterligare en gammal samsungtelefon som jag tappade i toaletten en gång i tiden. Funkar faktiskt. Hittade några gamla kort och sms på telefonen. Bla första sms:et jag fick av San tihi. Älsklingen min.


Har inga planer för dagen. Tror jag ska ta och ringa systeryster nu när Ella slocknat igen. Höra hur det går med maggen och förberedelserna inför bebben.


/ Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0