Skolavslutning!

Klockan ringde 06.30 idag. Vaknade och hörde genast regndroppar på fönsterbläcket. Typiskt. Oj så trött jag var. Kände mig bättre iaf efter gårdagens illamående. Fy fasiken. Gjorde mig klar och väckte sedan Ella för att klockan 08.00 var det dags för skolavslutning för Kim. Tog vagnen i regnet till kyrkan. Vagnvalet var ju mindre bra. Men jag orkar omöjligt bära Ella. Mycket folk och absolut ingenstans att ställa den. Griniga gamla tanter. Ingen som vill hjälpa bara själpa. Hittade på Anna och Julia som redan var bänkade. Full fart på Ella. Gungade med musiken. Ville hälsa på hos paret som satt bredvid oss. Som sagt, blyg är hon inte längre.

                   Sandvikens kyrka...
    
                   Kims klass sjunger...
    
    
                      Ella busar...
    

Efter kyrkan tog vi en fika på stan. Tydligen var vi inte dom enda som hade tänkt den tanken. Alla fik i hela Sandviken var fullsatta! Tiderna förändras. Förr var det inte tal om att gå till något fik efter skolavslutningen...nej då gick man hem och fikade mammas goda bullar. Sen började sommarlovet. Hittade tillslut plats på Selmas. Gick bra det också. Dom har flest sittplatser.

             Kim i skolavslutningsskjortan...
    
                    Anna och Julia...
    
                       Min macka...
    


Kommentarer
Postat av: Lisen

Åh, va fin Anna med Julia!

2009-06-10 @ 20:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0