Motiverad!

Känner mig sådär grymt motiverad nu till att försöka bli lite sundare i mitt leverne. Ta långa promenader, träna core, äta bättre mat, mindre godis. Men.... jag hoppas min motivation håller i sig. Lyckades gå ner 15kg en gång :) har aldrig mått bättre rent fysiskt än då. Nu har jag ca 9kg jag skulle vilja bli av med. Vet hur svårt det är.... men att sluta helt med godis och tex pizza som jag tycker om liite för mycket är inget alternativ. Ibland måste jag få gotta mig. Försöker att inte äta så stora portioner med mat men....shit vad hungrig jag blir, magen skriker. Men det gäller att bita ihop och vänja sig vid mindre. Efter ett tag blir det ju bättre. Tyvärr har det ju hänt tusen gånger tidigare att man vaknat och motivationen varit som bortfblåst. Så varför ska denna gång vara annorlunda???
Har ett paket med kakor i skåpet, som jag ser varje gång jag ska hämta Ellas gröt eller välling.....sådana där med smultronkräm emellan. Ska kasta dom nu! Det är som ett beroende....sockerpundare brukar vi säga på jobbet :)
Kanske skulle läggas in på rehab. Små återfall kan man ha men inte så långa som en vecka haha.
Nä...nu ska Ella och jag lägga oss på soffan och vila lite...drömma om en Hellas....

Kommentarer
Postat av: rosi

ja dit tänkte vi prova gå...kankse på tisdag ska du med då??jag vet hur svårt d är att låta bli godsaker,jag har en hallonpaj i ugene nu mina föräldrar är på väg....w är sjuk feber å förklyd...kram

2009-01-14 @ 14:03:10
URL: http://rosaleesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0