Dadadada!

Dadadadada....Ella har börjat prata för fullt. Det är så roligt att lyssna på henne. Hon verkar ha något viktigt att säga och mamma fattar ingenting :) Händer så mycket nu. Ett tag kunde jag känna mig lite nedstämd av att bara vara hemma hela tiden. Finns för och nackdelar med allt. Ibland vill man vara hemma, ibland jobba. Just nu känns det som att jag aldrig vill börja jobba. Vill inte missa något med Ella. Märker hur hon blir en egen liten individ med mycket egen vilja kan jag lova. Ska ha allt som vi håller i, som mobiltelefon och kamera. Får hon inte det så blir det tok grin. Då får man förhandla lite och göra ett byte till en leksak istället. Trodde nog aldrig att det skulle vara så här roligt att få barn. Bättre än jag någonsin kunnat hoppats på. När man är mammaledig levar man i sin egna lilla bubbla. Vet knappt vilken dag det är. Men verkligheten kommer i kapp och jobba måste man ju. Jag är glad att jag har ett jobb att komma tillbaka till.

Igår jobbade San hela dagen. Ella och jag gick på stan en sväng men det fanns inget nytt att kika på.
Köpte två par strumpor åt Ella ändå, bara för att stilla mitt köpsug. Knatade till Ica MAxi och handlade lite mat och en påse ostbågar råkade slinka med, vet inte hur det gick till. Glad åt den var jag iaf när jag kom hem, mindre glad när jag ätit halva påsen :( Men det är ju helg...eller.... Tittade på Guldkompassen igen på kvällen, den är ju så bra. Vem skulle inte vilja ha en egen daimon????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0