Tandläkaren!

Ställde klockan på 07.00 igår men hualigen vad trött jag var när klockan ringde. Slumrade vidare till 07.30 iaf. Släpade mig upp...San och Ella sov vidare. Hade så ont i halsen...funderade ett tag på att avboka tandläkartiden men nu hade jag ju redan gjort det en gång så det var dags att ta tag i eländet. Får sådan ångest när jag ska till tandläkaren. Inge trevligt alls. Drack lite te och borstade gaddarna extra noggrant. Satt i köket och funderade på hur pass ont det skulle göra haha, men har jag fött barn så ska jag väl klara av tandl. också. Hörde att Ella vaknade. Gick upp och väckte San så han kunde ta hand om fröken. Gick en trappa ner :) .....vi bor nämligen ovanpå tandl. Fick komma in precis 08.15. Fyllde först igen en grop i en tand där fyllningen lossnat. Var ingen fara alls...hade minnen sedan man var yngre att slipen var förfärlig men det ilade till lite ibland bara. Sen åkte hovkratsen fram (jooo Lotta jag kom inte undan den haha). Kratsade så det kändes som att tänderna skulle lossna, men även det var ingen fara och jag är nu tandstensfri. Inte alls lika obehagligt som jag tyckte att det var förr. Skönt! Trots att jag inte vart till tandläkaren på ett bra tag och då menar jag ett braaa tag så hade jag inga hål! Ska försöka att inte vänta för länge nu till nästa gång. Vilken befrielse det är att gå från tandläkaren :)
Sen var vi till tandhygenisten med Ella 10.10. Hon har inte fått någon tand än men det borde väl komma snart. Fick lite info om tandborstning och sånt.

Kommentarer
Postat av: lotta

hahahahhaa...jasåå vare så illa...jag måste vara i koma jag da...minns inge sånt ja...dom gör säkert lika på mig å bara jag som inte vill tänka på vad de är för prylar dåler...ja fy tusan de e inge mysigt å gå till tandläkar du..kram på dej/er

2009-02-03 @ 12:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0